Czym jest schizofrenia? Jak ją wyleczyć?

Schizofrenia jest jedną z chorób psychicznych, która nadal wywołuje w społeczeństwie silny lęk i negatywne emocje skutkujące stygmatyzacją osób cierpiących na tą chorobę. Na czym polega schizofrenia i jak można sobie z nią radzić?

W naszej klinice mogą Państwo skorzystać z usług doświadczonego psychiatry. Zapraszamy do kontaktu z naszą placówką. Wspólnie opracujemy drogę ku zdrowiu psychicznemu!

Co to jest schizofrenia?

Schizofrenia jest chorobą o bardzo różnym obrazie i przebiegu. Chorzy często mają trudność z oceną otoczenia i własnej osoby. Szacuje się, że chorych na schizofrenię jest 1% populacji na całym świecie. Schizofrenia najczęściej ujawnia się we wczesnym okresie dorosłości. Najczęstszymi objawami schizofrenii są:

– Spłycony lub niedostosowany afekt
– Zaburzenia funkcji poznawczych
– Omamy
– Urojenia
– Autyzm
– Ambiwalencja

Jakie są przyczyny schizofrenii?

Pomimo wieloletnich badań, obecnie nadal nie udało się wskazać bezpośrednich przyczyn wywołujących schizofrenię. Wśród czynników zwiększających ryzyko choroby wskazuje się:
– czynniki biologiczne
– czynniki genetyczne
– czynniki społeczne
– czynniki środowiskowe

Jakie są rodzaje schizofrenii?

Schizofrenię możemy podzielić na kilka rodzajów w zależności od przebiegu i występujących objawów. Wśród nich wyszczególniamy:
– Schizofrenię prostą czyli niepostrzeżenie załamującą życia chorego.
– Schizofrenię paranoidalną z nasileniem urojeń i omamów.
– Schizofrenię katatoniczną z charakterystycznymi napadami osłupienia
– Schizofrenię rezydualną z przewlekłymi objawami
– Schizofrenię hebefreniczną z dość chaotycznym zachowaniem w otoczeniu
– Schizofrenia niezróżnicowana łącząca elementy wcześniejszych odmian

Jak leczyć schizofrenię?

Schizofrenia jest chorobą przewlekłą, co oznacza, że jej leczenie jest złożonym procesem. Leczenie schizofrenii powinno odbywać się pod opieką doświadczonego psychiatry. Zwykle konieczne jest regularne przyjmowanie leków, aby kontrolować objawy choroby. Stosowanie leków przeciwpsychotycznych jest podstawą leczenia schizofrenii. Bardzo istotne jest również wsparcie psychologa oraz społeczne osób cierpiących z powodu schizofrenii.

W naszej klinice przyjmują specjaliści posiadający doświadczenie w leczeniu schizofrenii. Zapraszamy do kontaktu z nami, jeżeli podejrzewają Państwo u siebie lub bliskich schizofrenię. Podjęcie właściwego leczenia ma szansę zahamować postęp choroby i przywrócić prawidłowe funkcjonowanie osoby zmagającej się ze schizofrenią.