Jak pomóc osobie uzależnionej od alkoholu?

Uzależnienie od alkoholu jest problemem dotykającym miliony osób na całym świecie. Uzależniona osoba potrzebuje pomocy i wsparcia do pokonania nałogu.

W naszej klinice mogą Państwo skorzystać z pomocy w uzależnieniu. Zapraszamy do kontaktu z naszą placówką. Wspólnie opracujemy drogę ku zdrowiu psychicznemu!

Wykaż się empatią

Empatia i zrozumienie jest podstawowym krokiem. Zapewnij choremu komfort w swoim otoczeniu. Wysłuchaj jej, udziel wsparcia unikając krytyki. Wsparcie, obecność są ważnymi czynnikami w procesie uzależnienia, ponieważ chory będzie zmagał się z trudami podczas terapii. Chęć wysłuchania, podzielenia się ciepłym słowem będą deską ratunku, kiedy chory stawi czoła następstwom uzależnienia w formie depresji, lęków i pozostałych problemów psychicznych.

Nie zapomnij usunąć używki z otoczenia uzależnionego. Proces leczenia będzie utrudniony, kiedy na widoku uzależnionego będą używki. Pozbycie się ich z domu, zakładu pracy będzie pomocne do zapewnienie komfortu psychicznego.

Objawy uzależnienia od alkoholu

Objawy uzależnienia od alkoholu mogą się różnić u poszczególnych pacjentów, ale część objawów występuje w większości przypadków. Wymienić możemy kilka symptomów:

– Problem w kontrolowaniu ilości i częstotliwości spożywanej substancji.
– Silne pragnienie sięgnięcia po alkohol.
– Trudności w życiu społecznym.
– Zaniedbywanie bliskich, rodziny, również pasji.
– Wahania nastrojów, depresje, lęki.
– Zwiększona tolerancja na przyjmowaną substancję.

Skieruj się do specjalisty

Uzależniona osoba powinna zasięgnąć profesjonalnej pomocy. Psychiatrzy i terapeuci dysponują niezbędną wiedzą i narzędziami wykorzystywane w odzyskiwaniu zdrowia psychicznego np. poprzez terapie grupowe lub indywidualne. Również pomocy możecie zasięgnąć we wspólnotach np. Anonimowy Alkoholicy (AA). Uczestnicy spotkań mogą wymienić się doświadczeniami, traumami i otrzymać wsparcie od pozostałych uzależnionych.

Wyjście z uzależnienia jest długą drogą. Wyzwaniem, w którym nie zabraknie chwil słabości lub nawrotów. Uzależnienie jest przewlekłą chorobą. Wsparcie bliskich osób jest nieocenioną pomocą. Nie bójcie się skierować do specjalisty. Nie zwlekajcie zauważając pierwsze symptomy u siebie lub bliskich.